934 272 228 fqcatalana@fibrosiquistica.org

Comunicat Associació Catalana de Fibrosi Quística.

En nom de la Junta Directiva de l’Associació Catalana de Fibrosi Quística, us volem enviar un missatge de tranquil·litat. Estem en contacte permanent amb els metges de les tres unitats de Fibrosi Quística de Catalunya (Hospital Vall d’Hebron, Hospital Sant Joan de Déu i Hospital de Sabadell. Parc Tauli), i ens recomanen seguir les indicacions de les autoritats sanitàries i de la Societat Científica Espanyola de Fibrosi Quística. I sobretot, portar a terme correctament les mesures d’higiene recomanades i el confinament domiciliari.

Des de les unitats estant portant a terme el protocol que els indiquen des de les autoritats sanitàries, i que ells mateixos han establert en cada hospital. En aquests moments, ens diuen que les visites ordinàries presencials s’han anul·lat per prevenció, però que quan es vagi aproximant el dia de la visita que teníeu programada, us trucaran per fer-la per telèfon o rebreu un sms indicant que la visita serà telefònica en el mateix dia/hora. En funció de l’estat de cada pacient es valorarà, si es continua amb el mateix tractament, o si s’ha de modificar i variar segons l’estat de cadascun. Si hi ha una variació o empitjorament en el vostre estat de salut, podeu trucar als mateixos telèfons que teniu de contacte amb la Unitat i l’Hospital.

Segons ens han informat, a dia d’avui dia 19 de març, no hi ha cap pacient de Fibrosi Quística que estigui diagnosticat de COVID-19.

Des de l’Associació us volem transmetre un missatge de tranquil·litat i confiança en tots els professionals de les nostres Unitats, Hospitals i en el Sistema de Salut de Catalunya i d’Espanya. Extremem les mesures d’higiene com sempre ho fem, i d’aquesta manera, aconseguirem que nens, joves i adults amb FQ no s’infectin pel SARS-Cov-2.

Des de l’Associació seguirem treballant i pensant permanentment en els nens, els joves i els adults amb FQ.

Aquests dies la seu social està tancada, però els nostres treballadors estan fent teletreball i hem desviat el telèfon de l’Associació al mòbil del President per poder atendre totes les trucades.

La Junta Directiva estem coordinats i en contacte permanent amb els treballadors de l’entitat.

Confiem en que l’actual situació d’emergència sanitària i de l’alarma nacional passi aviat, i així, puguem tornar a la normalitat les famílies amb FQ com la població en general.

Anirem penjant en la web notícies i comunicats que considerem d’interès pel col·lectiu de FQ, per a les famílies i la societat en general. Sempre seran notícies contrastades, i de fonts oficials i mèdico-científiques.

Anirem actualitzant informació a mesura que hi hagi alguna novetat al respecte.

Fem una crida a la responsabilitat i a la solidaritati sobretot: Queda’t a casa!

Junta Directiva Associació Catalana de Fibrosi Quística

×Close search